20070308

who knew my luck would change?

i förra posten laddade jag upp tre låtar med kanye. efter att ha lyssnat lite på consequence's album don't quit your day job har jag fastnat för en speciell liten låt - the finish. det brukar ju oftast vara så. snoop's album till exempel, där var imagine den bästa låten.
consequence who knew my luck would change
it'd be like here and now. getting called for prada placements?
jag ligger och kollar på sex & the city, sista säsongen. varför var de tvungna att fixa ihop carrie med ryssen? gillade aldrig honom. soul sides har en neat post med tre groovy låtar ni bör checka. aiit.

en av dessa låtar, cormega's changin', är en kort banger men jag lovar, den kommer att spelas hela helgen. ladda ner den här. låten är från 2007, real real fresh, med andra ord. who said hip hop was dead? went from stick up cops to champagne showers. from two turntables to a microphone. yes yes, we're changin'...

as you might know, dis day is the womens' day, aiit. tänkte inte direkt göra som alla andra denna dag och försöka elevate kvinnan genom at dissa mannen - kontraproduktivt you know - utan jag vill denna dag lyfta fram en tjej som gjort mycket för sitt kön. roxanne shante. hon började rappa vid tidig ålder och fick en hit med låten roxanne, roxanne 1984. utan henne hade inte you bitches lyssnat på missy elliott.

No comments: