20070302

gotta love explorer

sitter på biblioteket och kollar på hur min blog ser ut. varför ser den annorlunda ut i explorer jämfört med firefox? i explorer syns inte ens vänstra menyn där jag samlar länkar med mer. skumt.

hade samtal med min uppsatshandledare idag. han är lite udda. är jag den enda som uppskattar ett visst avstånd när man samtalar med någon? han verkar inte göra det. blir nog bra till slut. brukar ta ett tag för mig att bekanta mig med folk. why is that? hade dock uppskattat ifall vissa lärare kunde tala klarspråk i stället för att söka leda en in på svaren. är nog min lathet som talar. blir tvungen att omarbeta mitt pm vilket är ett projekt i sig.

30 minuter till jobbet börjar. vet inte vad vi ska hitta på i kväll. hyra en film? nä, det gör vi för ofta. så länge jag slipper se let's dance och så ska det låta blir jag nöjd.

har hittat en bok av yegar moshe som utreder svensk-israeliska relationer. hoppas den kan vara till nytta. tacka vet jag fjärrlån.

genusarbetet går framåt. lite svårare än väntat att skriva om hur genusbegreppet har format mansforskningen. får fundera under helgen.

köpte en bok idag. lena einhorns ninas resa. verkar lovande. jens lapidus' bok snabba cash finns att köpa på rea. dessutom släpptes den på pocket för inte så länge sedan. lite överhypad, verkar det som. överlag tycker jag att bokrean detta år är lika svag som tidigare. bara en massa crap. hittade förvisso en bok från förlaget historiska media om latinamerikas historia men jag är inte ens intresserad av den kontinenten. ska tipsa min närgångne handledare om den dock!

No comments: