20071201

saturday night feva!

minns inte senaste gången jag var ensam en hel lördag. minns heller inte senaste gången jag var ute på krogen. kanske var det hos maria i östersund. senaste gången jag var ute med patrik (skriver på denna blog under pseudonymet paddy m) somnade han närintill. so i have a lot of catching up to do. fast så ska man ju inte resonera, då blir det bakslag. så jag säger till mig själv att patrik kommer närintill somna, vilja gå hem tidigare (klockan 01?), jag kommer stanna kvar dum som jag är och kommer springa på en av alla psykbrudar jag träffat genom åren. kaka söker maka? nu ska vi kanske inte slå på alla strängar vi hittar. det går minsann lika bra, om inte bättre, att leva ett liv utan rumble in the jungle på krogen. fast visst kommer kvällar (och dagar) då man saknar the intensity. you know it. vi firar av lördagen med en låt som kanske sammanfattar inget av det jag känner idag men som garanterat kommer få min hund att hoppa ännu högre. menehan street band - make the road by walking!! livet går vidare, för det kommer alltid en söndag efter lördagen. om ni är som maria kan ni stressa runt och hoppas få den där sjunde sidan skriven. oh my! purple crush - pop bitch 2007!! hjälpte en äldre farbror (arnold palm, tror jag hans namn var) öppna amnestyboden idag klockan 11. han är en sån senior som kan prata nonstop och när du tror han lämnar en öppning för dig att gå iväg pratar han ännu mer. jobbigt. han babblade om tresteg idag, om hur bra han var på sin tid. 1949!! you're stuck in the past man!! borde jag sagt till honom. fast sånt gör vi ju inte. nä. vi ska vara snälla mot de äldre. jag inspireras av the beat generation, en term som the beaters föraktar. fast paced writing, så att säga. kolla upp jack kerouac.

No comments: