20070121

jag hatar svensk film

thought i might post some pics that i've taken recently. is anyone actually reading this? don't think so but i guess that's irrelevant. after all, this blog isn't here for your amusement - it's here for mine. doh... not that i don't appreciate my sister dropping by every now and then, because i do.



















































hörde bran van 3000 - drinking in l.a. för inte så länge sedan. älskar den låten. vill du kolla på videon så finns den här. lovely.

sluttier than all the other ones gillade babel. jag, som bor i världens ände, ringde min lokala biograf för att checka vad som går på bio just nu (babel hade idioten inte ens hört talas om). för en stund tragikomik, klicka här. igår hade (som nils-petter sundgren uttryckte det) ännu en svensk skitfilm premiär, rosa the movie. jag förstår mig inte på svensk filmindustri. vem i helvete vill kolla på sån skit? vad sysslar ni med egentligen? skänk brännmärkta pengar till kazakhstansk filmindustri i stället - lovar att de skulle lyckas producera bättre filmer än er. sagabio i härnösand visar perioden 26/1 - 2/2 fyra (av sex möjliga) svenska filmer (rosa the movie; underbara älskade; wallander nånting; och göta kanal 2). jag skäms över att bo här. hoppas ni går i konkurs snart.

2 comments:

Anonymous said...

i like that running dog photo. seems like he/she is really enjoying it.

Anonymous said...

Jag läser den! Ofta! Underhållande!