20060504

mitt skrivbord är limegrönt vilket gör det svårt för mig att koncentrera på studier i 1500-talets svenska historia. at least that's what i tell myself.

svensk historia. den kungen dog, den andra slaktade en biskop och riksföreståndaren försov sig. vad är intressant? jag vill inte läsa om svensk historia. helst av allt skulle jag vilja sälja vailent-linnen till smoked kids, för det är bra linnen. but do it then! instead of pursuing your dreams you sit there listening to 'souls of mischief - 93 til infinity'. beaten är så skön, intalar jag mig själv - hypnotisk. vad gör en bra låt? min röst går till en bra beat. utan den blir allt annat sämre. lars winnerbäck suger kuk för (1) han har en usel sångröst och (2) det finns ingen beat att tala om. vad är då en beat, egentligen? lite trummor tror jag. kanske en sjyst sample - inte 'chic - good times' för den är disco. vi lyssnar inte på disco nu.

Yo what's up this is Tajai of the mighty Souls of Mischief crew. I'm
chillin with my man Phesto my man A Plus and my man Op you know he's
dope. But right now yo we just maxin in the studio. We handlin from East
Oakland California and um sometimes it gets a little hectic out there.
But right now yo we gonna up you on how we just chill.

'...we gonna up you on how we just chill'. du vet redan då att det är en soft låt. hiphop at its finest. let's pa a tribute to the mighty souls of mischief. the underestimated ones. the boys who never got the cred they sought.

'93 til infinity' är världens bästa låt, fosho.

No comments: