20060502

jag sade upp lägenheten idag. igen. det var andra gången som jag gjorde det. första gången var i mitten av mars men jag ångrade mig efter en vecka och tog tillbaka den.

jag måste måla klart väggen. påbörja inget på en lägenhet i norrliden. check.

det finns en hel del bra hiphop ute nu. det allra flesta är så klart underground. kom inte ens med argument mot det påståendet. checka in 'scholar & trueBLESS - the love freedom movement'. länken går till en torrentsida med deras album. låten 'do you remember?' är den bästa. lite retro-soul vi alla diggar.

don't get me starting. gnarls barkley? två bra låtar på hela albumet. mf doom fick ju lite cash men jag hade hoppats på mer. var är beaten? ett helt album med retro-soul allena fungerar inte. kanye west har ett live-album ute nu.

Recorded in front of 300 personally invited guests and fans at Abbey Road Studios (the famous Beatles studio) in the UK on September 21st, 2005. Kanye was backed with a 17-piece all-female string orchestra and featured guest appearances by John Legend and Goldie Lookin' Chain.

Antar det kan vara intressant. Vore kul med lite improviserat så jag rekommenderar att ni checka ett mixtape i stället. brukar finnas en hel del gems där. leta efter kanye's bootleg på '93 til infinity'. den är grym. tror låten heter '03 til infinity'. yup.

No comments: