20080104

Livet & kärleken

Nu i de sista uppsatsdagarna går jag upp & ned i tankeverksamheten.. Jag försöker dra ut den där perfekta meningen som sätter guldstjärna..Dock för min egen skull, inte för att få ett A!

"När var du senast så där galet förälskad ?"
Den frågan ställde en gammal vän nyligen, som älskar att sväva ut i existensiella frågor, som jag.
Mitt svar dröjde..Det är enbart ett par gånger som jag upplevt den där kärleken..den fick mig då ständigt le, ta glädjehopp, se hela världen i rosa skimmer..

Min vän hade upplevt den i alla sina långa förhållanden..Han resonerade att om det inte ständigt var 100 % kärlek kan han lika gärna vara singel..Och vänta tills den där galna förälskelsen kommer..

När upplevde du din?

1 comment:

Daniel said...

hmm bra fråga, tror nån gång för ett år sedan. oh shit, here she comes!